Warto zajrzeć

KOMIKS – prace plastyczne uczniów klas siódmych

Współczesna forma przestrzenna “DRZEWO WIOSENNE”. Prace uczniów klas szóstych

“Pan i Pani STOP” – prace uczniów klas czwartych na lekcji techniki

Jesień w naszej szkole – prace uczniów klas czwartych

TORTILLA PEŁNA WITAMIN

Uczniowie klas piątych przygotowywali na lekcji techniki tortillę pełną witamin

LEKCJE JĘZYKA POLSKIEGO- ROMANTYZM

W VII klasie omawiamy utwory dwóch wieszczów narodowych – Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego. Panowie ponoć nie przepadali za sobą… My za to lubimy mierzyć się z ich dorobkiem na nieszablonowych lekcjach języka polskiego. Najpierw omówiliśmy „Dziady” cz.II i w ramach innowacji Pudło w wyobraźni, wyobraźnia w pudle przedstawiliśmy „kartonową” wizualizację 3 rodzajów grzechów, o jakich była mowa w dramacie autora naszej epopei narodowej.

Później sądziliśmy Balladyną. Nie ma co, akt oskarżenia był naprawdę długi. Na rozprawie pojawił się nawet duch Aliny! Zbrodniarka miała na szczęście dobrego obrońcę. Jak jednak mówi stara prawda ludowa: każda wina musi zostać ukarana. Można się zatem domyślić, że  tytułowa bohaterka tragedii Słowackiego nie była zadowolona z wyroku, jaki zapadł w jej sprawie. Kobieta wpadła w furię, więc musiała interweniować straż więzienna.

ZADANIA REALIZOWANE W RAMACH INNOWACJI – PUDEŁKO WYOBRAŹNI,WYOBRAŹNIA W PUDLE

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wiele zastosowań może mieć pudełko? Tak – to zwykłe kartonowe pudełko, w którym wcześniej znajdowały się np. sprzęty domowe czy ubrania. Często po odpakowaniu rzeczy, którą kupiliśmy, ląduje ono w kuble na śmieci. Tymczasem taki niepozorny karton może posłużyć jako przestrzeń, w której stworzymy całkiem nowy świat.

Na lekcjach języków obcych uczniowie realizowali zadania z użyciem pudełek, które poprzez wykorzystanie mocy wyobraźni i nieograniczonych możliwości twórczych nasze zdolne dzieciaki zamieniły w coś niezwykłego. Poprzez zabawę miały też okazję utrwalić słownictwo z różnych działów tematycznych.

Oto one:

  1. MIEJSCA PRACY
  2. DOM – POMIESZCZENIA
  3. RODZAJE SKLEPÓW

Ależ się działo!

PISANKI WIELKANOCNE NA LEKCJI PLASTYKI W KL.4A

WIOSENNE DEKORACJE W SP4

LEKCJE PLASTYKI W KLASIE 4-ZIMA

“LEKTUROWE PUDEŁKA”

Oto kolejną odsłona “lekturowych pudełek”, czyli zadania realizowanego w ramach innowacji “Pudełko w wyobraźni, wyobraźnia w pudle”. Tym razem uczniowie klasy 5a zmierzyli się z “Anią z Zielonego Wzgórza”. Do ich zadań należaŁo m.in. napisanie krótkiego streszczenia powieści Lucy Maud Montgomery i zredagowanie listu do dowolnego bohatera książki. Tych, którzy znają już rudowłosą Marzycielkę, zapraszamy do zabawy polegającej na odgadnięciu, w jaki sposób przedmioty ze zdjęć wiążą się z treścią lektury. Powodzenia!?

“PUDEŁKOWY ZAWRÓT GŁOWY” !

Niedawno klasa 4b zmierzyła się z nietypowym zadaniem. W ramach innowacji “Pudełko w wyobraźni, wyobraźnia w pudle” uczniowie wykonali “lekturowe pudełka”. Tym razem opracowali “Mikołajka”. Do kartonów trafiły przedmioty kojarzące się z opowiadaniami Rene Gościnnego, a także listy do bohaterów lektury. Nauka poprzez zabawę to świetny sposób na utrwalenie wiadomości.

“Reklama dźwignią handlu”

Podczas zajęć języka polskiego, na których poruszony został temat wpływu reklam na życie człowieka i jego decyzje konsumenckie, klasa 5a stworzyła własne reklamy. Zadaniem uczniów było przedstawienie dowolnego produktu(im mniej oczywistego, tym lepiej). Należało też wymienić jego zalety oraz wymyślić hasło reklamowe. Czyżby wśród naszych piątoklasistów byli przyszli copywriterzy i specjaliści od marketingu??

ŚWIĄTECZNE LAMPIONY KLAS SZÓSTYCH

DAMA Z GRONOSTAJEM LEONARDA DA VINCI W ŚWIĄTECZNYM PRZEBRANIU. PRACE KLAS PIĄTYCH.

WYWIAD Z BOHATEREM LITERACKIM

Niedawno uczniowie klasy VIIIc spróbowali swoich sił, wcielając się w role dziennikarzy 
i gości, którzy odpowiadali na ich pytania. Niezwykłość tego zadania polegała na tym, że wywiady zostały przeprowadzone z bohaterami naszych lektur! W ten oto sposób Mały Książę opowiedział o tym, jak teraz wygląda jego relacja z różą. Balladyna natomiast ujawniła motywy swojego postępowania. Wysłuchajcie wywiadu z bohaterką tragedii Juliusza Słowackiego.  
W roli dziennikarki wystąpiła Maja, a siostra Aliny przemówiła głosem Hani. 

Zapraszamy na warsztaty kulinarne z Anną Lewandowską! 

Na pewno nieraz zastanawialiście się, jaki zawód będziecie wykonywali w przyszłości. Niektórzy z Was być może marzą o karierze sportowca, aktora lub piosenkarki. Czy myśleliście jednak o tym, kim mogliby zostać sławni ludzie, gdyby mieli inne zainteresowania niż te, z których są znani? Podczas lekcji języka polskiego klasa VIIIc miała okazję zmierzyć się z nietypowym zadaniem polegającym na zredagowaniu zaproszenia na spotkanie z gwiazdami, którym losowo przypisaliśmy różne „zwyczajne” zawody. Zobaczcie, co z tego wynikło! 

LEKCJA KLEKSOGRAFII


Szarobury listopad sprzyja kolorowym aktywnościom w szkole. Uczniowie klasy 4b brali udział w lekcji kleksografii – dokładnie tej, o której myślicie, rodem z Akademii pana Kleksa! Polski w Czwórce  jest fajny!

SZKOLNI ARTYŚCI PRZYGOTOWUJĄ DEKORACJE ZIMOWE


ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE- WARSZTATY PLASTYCZNE

11 LISTOPADA – ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

W dniu 10 listopada nasza Szkoła wzięła udział w ogólnopolskiej akcji “Szkoła do hymnu” w ramach której o godzinie 11.11 uczniowie wszystkich klas odśpiewali razem hymn państwowy. Następnie przez radiowęzeł odczytana została informacja na temat 104 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości. Wspólne śpiewanie hymnu i krótka prelekcja odbyły się także w klasie 1 i 2. Uczniowie klas 4-8 przygotowali prace tematyczne,plakaty.Wszystkie prace zostały zaprezentowane na szkolnej wystawie przygotowanej przez nauczycieli humanistów.

ROK SZKOLNY 2021/22


BALLADYNA

Siódmoklasiści w atrakcyjny sposób przygotowali klasom ósmym powtórkę z “Balladyny”

??Ostatnia prosta przed egzaminem…?


DZIEŃ TEATRU 🙂


“POLOWANIE NA SŁOWIAŃSKIE STWORY!”

W zeszłym tygodniu korytarz na pierwszym piętrze zaroił się od stworzeń znanych z mitologii słowiańskiej. Uczniowie klas od IV do VIII wykonali plakaty przedstawiające sylwetki dobrych i złych postaci, w które wierzono w dawnych czasach. Czy pamiętacie je wszystkie? Mamy nadzieję, że tak, bo w najbliższy wtorek Waszym zadaniem będzie „wyłapanie” oraz nazwanie słowiańskich demonów i opiekuńczych duszków, które ukryją się w naszej szkole. Przygotujcie się na niesamowitą przygodę!


„Charlie i fabryka czekolady”

Ostatnio na lekcjach języka polskiego klasa IVa przeniosła się do zaczarowanego świata wykreowanego przez Roalda Dahla w powieści „Charlie i fabryka czekolady”. Na zakończenie tej pysznej przygody pan Wonka ogłosił konkurs na projekt słodkiej przekąski. Powstały bardzo ciekawe propozycje. Wśród nich znalazły się m.in. landrynki, dzięki którym nie trzeba myć zębów czy niekończące się lizaki i żelki mające własne emocje 😀 Choć konkurencja była bardzo silna, uczniowie zdecydowali, że ich klasę będzie reprezentował projekt Dominiki Wykręt, czyli ciasteczka o usypiających właściwościach – drzemacze. Nasza cukierniczka nie poprzestała jednak na teorii i już następnego dnia uraczyła wszystkich swoim wypiekiem. Co prawda nie posnęliśmy od razu, ale kilka osób potwierdziło, że po powrocie do domu musiało uciąć sobie popołudniową drzemkę. Hmm… Możliwe, że receptura przekąski wymaga jeszcze dopracowania, ale ciasteczka i tak były przepyszne!




Projekt „Sięgamy do korzeni – mitologia słowiańska, czyli jak żyli i w co wierzyli nasi przodkowie”.

Przypominamy, że od października w klasach IV-VIII realizujemy projekt „Sięgamy do korzeni – mitologia słowiańska, czyli jak żyli i w co wierzyli nasi przodkowie”.

Na początku tejże przygody uczniowie klas VIII pojechali na wycieczkę do Gniezna, gdzie udali się do Muzeum Początków Państwa Polskiego, w którym obejrzeli wystawę „Sztukosłowiańskość”.

Ponadto na lekcjach języka polskiego oraz zajęciach z wychowawcą czytamy mity słowiańskie, dzięki czemu wiemy już, kim byli m.in.: Perun, Weles, Swaróg czy Dadźbóg. Nie zapominamy także o młodszych uczniach z klas I-III, których w świat mitologii słowiańskiej podczas przerw wprowadzają starsi koledzy i koleżanki.

Już niebawem poznamy też zwycięzców konkursu plastycznego „Topielica”. Z nieskrywaną dumą informujemy także, że kilkoro naszych uczniów wzięło udział w Wojewódzkim Konkursie Literackim „BaśnioBranie” będącym częścią interdyscyplinarnego projektu czytelniczego skierowanego do uczniów wielkopolskich szkół „SłowoDziej ’21”.




ROK SZKOLNY 2020/21


CZCIMY ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA 1791 R.

Mazurek 3 Maja w wykonaniu uczniów:

https://drive.google.com/file/d/1BHRrEbPlO-79U64CfL_4LNbj0jSx-p39/view

https://onedrive.live.com/?authkey=%21ACKay4Cx3F4NLsg&cid=21FB1D1BEAD0C0C6&id=21FB1D1BEAD0C0C6%21395&parId=21FB1D1BEAD0C0C6%21103&o=OneUp

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AH3Y%5FnPLCN7kJuI&cid=21FB1D1BEAD0C0C6&id=21FB1D1BEAD0C0C6%21397&parId=21FB1D1BEAD0C0C6%21103&o=OneUp


KOLAŻ GRAFICZNY



 Drodzy Uczniowie!

Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Jest to święto organizowane przez UNESCO w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich. Dzień ten po raz pierwszy obchodzono w 1995 roku. Przy okazji prezentujemy Wam lapbooki zaprojektowane przez klasę VIc podczas omawiania “Hobbita” na lekcjach języka polskiego. Zachęcamy także do spędzenia weekendu przy ciekawej lekturze oraz życzymy Wam wielu czytelniczych przygód.


ACH… ta WIOSNA … ACH…

W tym roku wiosna nas nie rozpieszcza. Być może musimy ją zachęcić, by rozgościła się u nas na dobre. W tym celu prezentujemy utwór Juliana Tuwima “Już w powietrzu wiosnę słyszę” w interpretacji Zosi Nowaczyk z klasy VIIIc.

To WIOSNA … To WIOSNA… To WIOSNA


WIELKANOCNA KREATYWNOŚĆ



NIEPODLEGŁA…Dziękujemy…Szanujemy…Pamiętamy…


Sztuka jest wycinkiem rzeczywistości widzianym przez temperament artysty”   Emile Zola

Skip to content